OUTBOUND FLIGHT EHBK – EHBD
In les 4 gaan wij de RT oefenen voor een VFR outbound ( uitgaande ) vlucht van EHBK ( Beek ) naar EHBD ( Budel ).
Voor de juiste outbound procedures: Kijk in de AIP bij Aerodromes, Maastricht/Aachen, vervolgens aanklikken ‘charts related to an airport “ kijk dan bij “ “.
PH-FAA:
Beek Tower, good evening, PH-FAA, Cessna 172, position on the GA ( General Aviation ) Charlie apron, information Bravo, POB 2, request start up for a VFR flight to Budel.
BEEK-TOWER:
P-AA start up is approved, runway in use is 21, QNH is 1021, information Bravo correct. Squawk 0061.
P-AA:
P-AA start up is approved runway in use is 21, QNH is 1021, Squawk 0061.
BEEK-TOWER:
P-AA read back is correct. Report ready for taxi.
P-AA:
P-AA report ready to taxi
P-AA:
P-AA is ready to taxi runway 21.
BEEK-TOWER:
P-AA is cleared to taxi runway 21 via E ( Echo ) to holding point E1 ( Echo 1 ).
P-AA:
P-AA is cleared to taxi runway 21 via E ( Echo ) to holding point E1 ( Echo1 )
P-AA:
P-AA is ready for departure runway 21.
BEEK TOWER:
P-AA the wind 220 degrees at 8 knots you are cleared for take off runway 21, Bravo departure 1300 feet. Report passing Bravo.
P-AA de wind komt uit de richting 220 graden met 8 knopen, het is toegestaan om op te stijgen van baan 21, Bravo departure, 1300 voet. Meld als je Bravo passeert.
P-AA:
P-AA is cleared for take off runway 21, Bravo departure, 1300 feet. Report passing Bravo.
P-AA:
P-AA is passing Bravo.
BEEK TOWER:
P-AA Roger, Squawk 7000, frequency change to unicom at 122.800 is approved. Good day haven a nice flight.
P-AA begrepen, Squawk 7000, ik mag van frequentie veranderen naar Unicom op 122.800. Goedendag, ik wens u een fijne vlucht.
P-AA:
P-AA Squawk 7000, frequency change to unicom 122.800 is approved. Good day.
P-AA, Squawk 7000, ik mag van frequentie veranderen naar Unicom op 122.800.
Goedendag.
