user_mobilelogo

Zaterdagmiddag 16 juli onthaalde ons oud-lid Charles Geurts ons op een bijzonder interessante lezing over zijn ervaringen met de Cessna 152 en 172. Nu eens niet een verhaal over hoe dat gaat in de simulator, maar een opsomming van allerlei wederwaardigheden uit het “echte” leven.

Daarbij passeerden veel details de revue: technische bijzonderheden natuurlijk, over de motorisering, de werking van de ontsteking, de magneto’s, de carburateurverwarming en nog veel meer wetenswaardigheden die een belangrijke rol spelen in het omgaan met dit toestel “in het echt”. Maar de grootste nadruk lag minder op de technische details als wel in het omgaan daarmee door de piloot. En daar kunnen wij als sim-piloten natuurlijk ons voordeel mee doen. 

Want wat weerhoudt je om een “run-up” check te doen bij de start, of je brandstof/lucht-mengsel vakbekwaam te “leanen” bij vliegen op grotere hoogte? En als we dan toch bezig zijn om zo realistisch mogelijk te vliegen: denk ook eens aan de correcte wijze van toepassen van de “carburetor heat” of aan het aanhouden van de correcte power settings en snelheden in het circuit. Daar voegde de bijdrage van Charles heel wat informatie toe die we bij elke vlucht met deze toestellen mooi in de praktijk kunnen brengen.

Charles: bedankt voor deze erg interessante middag en wij gaan druk aan de slag om ons dit alles eigen te maken!

De presentatie van Charles is te vinden op onze website. Bekijk vooral ook even de verschillende filmpjes met uitleg die als link in de slides te vinden zijn.

Flightsim Beek clubdagen: woensdagavond tussen 19.00 - 21.30 uur en zaterdagmiddag tussen 13.30 - 17.00 uur.
Adres: Horsterweg 13, 6199 AC Maastricht-Airport
Vanaf 13 jaar ben je welkom.

© 2022 Webdesign PH-48  Privacyverklaring  Cookies & Disclaimer