user_mobilelogo

Actueel

Zaterdag 6 november organiseer Aviation Competence Center een open dag

Op zaterdag 6 november organiseert het Aviation Competence Center voor het eerst sinds eind 2019 weer een open dag. Hoe het precies georganiseerd gaat worden staat nog niet vast, maar noteer de datum zeker in je agenda als je in ons clublokaal een kijkje wil nemen. Traditiegetrouw staan ook de deuren bij ons wijd open die zaterdag: je kunt je vliegvaardigheden testen in onze gloednieuwe Cessna, maar ook de Beech 200 en natuurlijk de Boeing 737-800 cockpit staan voor je klaar. Onze leden verzorgen deskundige uitleg en wijzen je graag de weg in de fascinerende wereld van de vliegsimulatie. Je bent van harte welkom. Nadere informatie over de organisatie van de open dag is binnenkort te vinden op de website van het Aviation Competence Center, Aviation Competence Centre.

Met het ontwerpen van de Boeing 737 werd begonnen in november 1964. De 737 werd ontworpen als aanvulling op de grotere 707- en 727-jetliners en als vliegtuig voor regionale vluchten. Aanvankelijk werd uitgegaan van een toestel voor 60 tot 85 passagiers, maar omdat de Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa dat onvoldoende vond, werd het aantal stoelen vergroot tot 100. Een groot aantal onderdelen was gebaseerd op die van de Boeing 727, zoals de romp. De Boeing 737 (type -100) maakte op 8 april 1967 zijn eerste vlucht: een 100-zitsvliegtuig met een vliegbereik van 1100 km.

Lufthansa was de eerste afnemer met 24 toestellen van het type Boeing 737-100, waarvan er verder maar enkele werden gebouwd. Nog geen jaar na de introductie van de 737-100 kwam Boeing met de verlengde Boeing 737-200. De Boeing 737-200 was veel succesvoller dan de Boeing 737-100. Een Boeing 737-200 in all economy-class-uitvoering kon 129 passagiers vervoeren en had ten opzichte van de Boeing 737-100 een verdubbeld vliegbereik: 2200 km. Zo konden Europese chartermaatschappijen direct van het Europese vasteland naar de Canarische Eilanden vliegen.

In 1980 begon Boeing met een ontwikkelen van een verlengde versie van de Boeing 737, de Boeing 737-300. Behalve een langere romp, kreeg deze versie ook nieuwe motoren, de CFM-56. Deze pasten niet onder de vleugels. Om ze toch voldoende vrij van de grond te houden, werden ze 'voor' de vleugelrand geplaatst en werd de onderkant afgeplat. De 737-300 vloog voor het eerst in 1984. Later, in 1988, volgde de verder verlengde 737-400 en in 1989 de juist kortere Boeing 737-500, even groot als de 737-200. Deze nieuwe modellen worden tegenwoordig aangeduid als 737 'Classic', alhoewel het eigenlijk de tweede generatie van de 737 is.

Bron: logo wikepedia

ARESCO B.V.

ARESCO-BV.

Flight sim Engineering

View more

Wij hebben meer dan 20 jaar ervaring in engineering van simulatorsoftware en het bieden van klantenondersteuning wereldwijd.

Advertentie aanvraag

AANVRAGEN.

Aanvraag formulier klik hier.

View more

Wil je op onze website adverteren vul het formulier in en wij nemen contact met je op. Wij stellen het op prijs dat je de club financiële steunt.

Flightsim Beek clubdagen: woensdagavond tussen 19.00 - 21.30 uur en zaterdagmiddag tussen 13.30 - 17.00 uur.
Adres: Horsterweg 13, 6199 AC Maastricht-Airport
Vanaf 13 jaar ben je welkom.